Wonderfalls

Discussions sur les séries télévisées en cours de diffusion aux Etats-Unis, ce forum était rattaché au mini-site du FLT dédié aux saisons inédites : <a href="http://www.a-suivre.org/_archives/edusa/" target="_blank">En Direct des USA</a> (ouvert le 23 décembre 2001 ; fermé le 22 mai 2006).
Verrouillé
Stratego
Membre du Groupe Millennium

Message par Stratego »

The 200th episode of "JAG" kept CBS in the lead at 9 p.m. with a 7.1/12. A second hour of "Dateline," 6.9/12, kept NBC in the hunt. ABC stayed in third with reruns of "Hope & Faith" and "Life with Bonnie." FOX's "Wonderfalls" debuted to a 3.4/6. "Grounded for Life," 2.1/4, and "The Help," 2.0/3, kept The WB at No. 5. UPN re-aired episodes of "Game Over" and "The Mullets" from earlier in the week.

Allez hop, bye bye Wonderfalls.
Je précommande les DVD :rolleyes:

Quoique, d'après les commentaires Fox n'a pas cessé d'avoir des chiffres merdiques le vendredi depuis le debut de la saison. Alors il vont peut être laisser le show tourner jusqu'au bout de la saison pour pas trop que les trous dans la grille des programmes se remarquent ...
Image
Nasnet
Waldo le mainate

Message par Nasnet »

1.01 Not dead like her

C'est vrai que ce pilote est assez interessant. Il a un style propre et ça se regarde sans peine. J'ai vraiment eu l'impression de voir une 'George' en brune et un peu plus mignonne (ça c'est avis perso ;) ).
Les voix des objets animés sont excellentes. On imagine bien le calvaire à devoir les ecouter toute la nuit chanter ces paroles qui prennent la tete. :eek:

Le coup du stylo etait bien osé :D (ils auraient meme pu le faire parler haha 'plante moi!' ;) )

Bref, j'attends de voir le 2nd episode en esperant que ce soit un vrai 1.02. Suivre une série dans le désordre, c'est pas trop ça...
"It's basic truth of the human condition; that Everybody lies... the only variable is about what?" (Greg House, House M.D. 1.21)
Eclair

Message par Eclair »

1.01 wax lion (Again)

Ben j'ai revu le pilote avec énormément de plaisir, et ma réaction n'a pas changé d'un iota, la réalisation est impec', les situations très drôles, et ça donne une sacrée pêche.
Fox va une fois de plus massacrer une superbe série.

"Make me a match" :D
http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... ias=Eclair

"No judgment" (Russel Tupper, Huff 2.06)
Bilkinis
Amuse-gueule des Visiteurs

Message par Bilkinis »

J'ai trouvé ca tres sympa mais j'ai l'impression de revoir une partie de Joan of arcadia avec les "peluches" qui lui font faire des choses qu'elle ne comprend pas tout de suite. En plus c'est diffuser au meme moment. Etrange tout ca mais bon on vera bien
Notre passé est déplorable, notre présent est invivable, heureusement que nous n'avons pas d'avenir (proverbe serbe)
mon petit blog marrant :) http://bilkinis.free.fr
Eclair

Message par Eclair »

Euh oui enfin joan of arcadia est nettement moins fantaisiste. Ce qui ne veut pas dire que Joan of Arcadia soit nettement moins bon ;)

Petite comparaison JOA, DLM et W:

- Joan est une personne plutôt positive.
- George et Jaye sont résolument désabusées et cyniques.

- Joan communique directement avec Dieu
- Jaye et George communiquent avec un intermédiaire. Enfin pour Jaye j'appelle pas ça communiquer ;)

- Joan et Jaye ne comprennent le pourquoi de leur mission qu'à la fin.
- George se contente d'accomplir sa mission. Il n'y a pas de volonté divine d'arranger les choses ;)

- Joan et George ne sont pas les seuls plots de l'épisode.
- Jaye si. (pour l'instant)

- Joan, George, et Jaye sont toutes trois très réticentes pour accomplir leur job.

Tonio
Mec Super Cool

Message par Tonio »

1x01 - Wax Lion

Bon, à la bourre comme souvent maintenant.
Mais pas grave, c'était bien quand même :D

Le coup de la tracheotomie, ça me fait toujours bien marrer, tout comme le girl fight à l'hotel et le "You don't have a larynx, you can't talk!"

En fait le lion me fait vraiment hurler de rire :D :D

La suite, vite ;)
"The day that was the day."
Anthony
Solid as a Rock!

Message par Anthony »

Tonio a écrit :En fait le lion me fait vraiment hurler de rire :D :D

Pareil. J'adore quand il chante :bigsmile:
Sinon, l'épisode, bah j'avais pas remarqué les changements :eek:
joma
Arch-Nemesisss des scénaristes de 24

Message par joma »

Eclair a écrit :1.01 wax lion (Again)

Ben j'ai revu le pilote avec énormément de plaisir, et ma réaction n'a pas changé d'un iota, la réalisation est impec', les situations très drôles, et ça donne une sacrée pêche.
Fox va une fois de plus massacrer une superbe série.

"Make me a match" :D

Voilà tout pareil. Ce fut un plaisir que de revoir ce pilot (me suis pas fouler pour une fois) :D
Membre de la Fédération Internationale des Gros Branleurs

- What you want Natalie ?
- To drink and fight !
- What you need Natalie
- To fuck all night !
Natalie Portman rap SNL.
Bart-Simpson
Cadet sur l'USS Voyager

Message par Bart-Simpson »

1x01 Wax Lion

Tres sympa comme serie. C'est bien realisé, les acteurs sont pas mal et c'est franchement très drole.
Vivement la suite.
Eclair

Message par Eclair »

Ca sent tellement le sapin que Minear demande déjà de l'aide aux fans !

Date Posted: 18:17:50 03/16/04 Tue
Author: Tim Minear
Subject: My open letter

An open letter to the Grass Roots from Tim Minear, Executive Producer of “Wonderfalls”:

Hi. My name is Tim Minear and I write television. Usually. Right now I guess I’m writing SPAM. But I’m not asking you to donate to some shady or even worthy cause. I’m not offering to enlarge any of your body parts (though I haven’t ruled it out), and I make no claims of miraculous cures for exotic diseases. What I can offer you is sixty minutes (really about forty five, minus commercials) of quality entertainment if you do one thing: turn on your TV to Fox this Friday night at nine.

For the last year or so I’ve been working with a bunch of really talented people to make a new show for Fox called “Wonderfalls.” We’ve made 13 episodes so far, and I really want you to see them.
Some of the folks at the network are telling me that “Wonderfalls” is the best reviewed new series they’ve had in ages -- maybe ever. I’m currently sitting on a stack of raves from all over the country, from major magazines, newspapers, small dailies, internet sites, etc. They seem to be doing me no good. Also, uncomfortable because of the sitting.

The big brains at the network, while happy with the reviews, tell me that good reviews don’t bring in an audience. Guess they were right. We premiered on Friday, March 12th to less than great numbers.

There are several things stacking the odds against us. Our time slot, charmingly known as “The Fox Friday Death Slot” is quickly living up to its name. There has been much confusion and differing opinion over just how to promote this odd little series. Maybe the unique charm, heart and volcanic snark aren’t coming through. I dunno. Fact is, I have no power over network promotion, I can’t force Fox to air “Wonderfalls” on Monday nights, I don’t have a Nielsen box or know anyone who does.

But I do have this keyboard, my cable-modem and a relationship with genre fans all over the world because of the internet. All of the shows I’ve worked on in the last several years have had loyal internet followings. From “Lois and Clark” to “The X-Files,” from “Angel” to the short-lived but much-loved “Firefly.” Ever since I’ve been associated with genre television I’ve had the extreme honor and pleasure (and sometimes hair-pulling madness) of interacting with fans of these shows via the internet. You are the most dedicated, passionate and, frankly, smartest fans around.

And I’m turning to you now because I believe you’re a huge untapped resource.

I know that every one of you is connected to many others that I can’t reach. If you can give a hand here, you might be keeping us afloat long enough for us to catch the tide. Worth a shot, anyway.

I know the network wants this show to work. They’re willing for it to work. And if there’s any way that my plea now will help Friday’s numbers tick up just a touch, I think that would be a tremendous sign to them.

The next new episode of “Wonderfalls” airs Friday, March 19th at 9:00pm on Fox. Please tune in and mention it to someone else. Preferably someone with a Nielsen box.
So anyway, I thought I’d mention it. Oh, also, the network is going to repeat our pilot on Thursday, March 18th at 9:00pm after “Tru Calling.” So if you missed it last Friday, here’s your chance to catch it.

Thanks --

Sincerely,

Tim Minear

PS - I know the conventional wisdom says that good reviews don’t mean anything to potential viewers, but here’s a taste of them anyway:

TV GUIDE (3/13-19), Matt Roush
“Ironic and romantic, WONDERFALLS is a true original. Surrender to its charms.”

PEOPLE (3/22), Terry Kelleher
“The reason to watch WONDERFALLS is Dhavernas. With a star like this, a series doesn’t really need a gimmick.”

ENTERTAINMENT WEEKLY (3/19), Ken Tucker

"A-" “...a revelation - a blessing, even.... Each of the four episodes I’ve seen is better than the one preceding it.”

USA TODAY (3/12), Robert Bianco
"WONDERFALLS is such an unexpected treat”

LOS ANGELES TIMES (3/12), Robert Lloyd
“WONDERFALLS is so well done, so fresh and unpredictable, and so little in thrall to conventional virtues as to make the weary reviewer prostrate with joy... everything clicks here”

NEW YORK TIMES (3/12), Virginia Hefferman
“Beautifully shot and written with wit... Dhavernas is delightful.”

NEWSDAY (3/12), Noel Holston
“the best pilot of the 2003-2004 season... Dhavernas is a find, a marvelously understated comic actress and her supporting cast is impeccable”

CHICAGO TRIBUNE (3/12), Steve Johnson
“the series looks and feels like nothing else on television... it all remains, almost magically, in balance, a delicate, roadside-attraction wonderland where mysteries of the cosmos, lowbrow popular culture, family dysfunction, longing and, mostly humor can coexist.”

SAN FRANCISCO CHRONICLE (3/12), Tim Goodman
“unquestionably the best new drama series of the 2003-04 season... this is your time to love TV”

WASHINGTON POST (3/12), Tom Shales
“WONDERFALLS is wonderful... a prime example of risk-taking originality, a brassy blast of fresh air any way you look at it.”

BOSTON HERALD (3/12), Amy Amatangelo
“Executive producers Todd Holland, Tim Minear and Bryan Fuller have created a show unlike any other on television.”

THE GLOBE AND MAIL (3/12), John Doyle
”WONDERFALLS is the best new drama in ages... Caroline Dhavernas is impeccable”

US WEEKLY – John Griffiths
“The writing is deliriously clever, the plots strangely Zen and uplifting, and Dhavernas is beyond winning as the loser-stamped Jaye. A fun, wild free fall."

POPGURLS - Allyson A Popgurl
"...get together with some friends, order in some Chinese, watch Wonderfalls at 9pm on FOX this Friday, and then go out to your favorite dive bar and snark with each other. Make it a regular Friday thing. You'll be happier for it."

Nous sommes maudits !

joma
Arch-Nemesisss des scénaristes de 24

Message par joma »

Eclair a écrit :Nous sommes maudits !

we're so screwed !

Stratego a écrit :Allez hop, bye bye Wonderfalls.
Je précommande les DVD :rolleyes:

Je crois que je vais faire comme strat moi. :rolleyes:
Membre de la Fédération Internationale des Gros Branleurs

- What you want Natalie ?
- To drink and fight !
- What you need Natalie
- To fuck all night !
Natalie Portman rap SNL.
lordofnoyze

Message par lordofnoyze »

C'est une très jolie petite lettre remplie de passion. J'ai l'impression que sur toutes les séries qu'il fait ce gars veut y croire à fond (bon, il veut aussi survivre à la fin d'"Angel").

En attendant, j'ai trouvé ça tellement touchant que j'ai vraiment envie de voir le pilote.

May America bless him!
Lordofnoyze: Every day, new lows.
Image

"Ya'll ain't ready." Petey Pablo
ju
Psychotic Jackass
Psychotic Jackass

Message par ju »

lordofnoyze a écrit :C'est une très jolie petite lettre remplie de passion. J'ai l'impression que sur toutes les séries qu'il fait ce gars veut y croire à fond (bon, il veut aussi survivre à la fin d'"Angel").

Heu... Minear ne bosse plus sur Angel depuis la saison 3... pour aller se consacrer à Firefly.
Il a juste écrit le final l'an dernier, pour rendre service. :D
"A long time ago, we used to be EDUSA"
thunder
Mécanicien de la Bat-mobile

Message par thunder »

1x01 Wax Lion

Je dois dire que vous n'êtes pas tous très sympas ... He bien oui ... Vous avez déjà tous dit plus ou moins ce que je voulais partager avec vous ....

Bon pas grave, je le fait quand même ... :D

Les première minutes:
Zut, je me suis trompé j'ai lancé le nouvel épisode de DLM ... Ba non ... Ba si ... C'est bizarre ça : un montage équivalent, une narration équivalente, une voix qui ressemble, de l'humour, de la dérision ...
Je dois dire que ca m'a un peu surpris. Heureusement, après ces première minutes on se rend compte que ce n'est pas une pâle copie de DLM.

Je ne savais pas trop à quoi m'attendre en fait (je n'avais pas lu ce topic pour ne pas être spoilé par mégarde) et je dois dire que j'ai été agréablement supris.
Une idée de départ qui est sympas : des objets inanimé peuvent s'addresser à Jaye. En plus ces petits objets ont un sens de l'humour très prononcé (le lion qui passe la nuit à chanté :D ).
Un personnage principal complètement dépassé par sa vie et quelque peu cynique.
De bon dialogues.
Une bonne réalisation.
De l'humour :
- Le postier qui revient au magasin et ne pouvant parler, Jaye lui propose son stylo :D
- Le lion
- La scène dans la voiture pour emmener le postier à l'hôpital
- La scène des lesbiennes à l'hôpital
- Le combat dans la chambre d'hôtel
- ....

Une légère ressemblence avec des choses déjà vue:
- Une fille qui va devoir à chaque épisode, rendre service à quelqu'un, même si elle n'en a pas envie : un peu Joan Of Arcadia quand même
- Une fille qui se trouve entraînée malgré elle dans des histoires un peu fantastiques : DLM
- Une fille qui parle à une puissance qui a l'air supérieure et qui a le sens de l'humour : Joan Of Arcadia
- Un côté un peu satirique et dérision : on retrouve un peu l'esprit DLM

Ce que j'espère c'est que la série va conserver le ton du pilote et ne pas tomber dans la bonne action du jour. L'avenir le dira.

En gros ca ressemble à certaines choses déjà connues, mais je dois dire que j'ai passé un très agréable moment. J'adore les séries qui ne se prennent pas au sérieux et communiquent de la bonne humeur.
Je crois qu'avec Wonderfalls, j'ai trouvé une nouvelle série à suivre. Enfin, en espérant que j'aurais effectivement plusieurs épisodes à suivre.
- I can't sleep with a crooked shelf in the room
- Why won't you turn off the light. You won't see it.
- I wish you could hear yourself sometimes ... You live in a dream world.
<Monk>
Anthony
Solid as a Rock!

Message par Anthony »

Ju a écrit :Et en parlant du prochain... il me semble bien que c'est le 11ème dans l'ordre de production... :neutre:

Je viens de lire ça sur TvTome à propos de Karma Chameleon, l'épisode de ce soir:

"Although this was one of the last episodes produced, exectuive producer Tim Minear says it was written to go second: "This was the luxury of not being up against air dates. I was able to look at what we had and, with an understanding that only comes with making ten episodes (and actually testing two of them -- a story I will relate after we air epsiode two), I was allowed to create TWO of the later episodes to go earlier."

http://www.buffistas.org/showthread.php?thread_id=71&post_id=1727
Verrouillé